czwartek, 26 października 2017

Brzechwa dzieciom. Teatrzyki

Gdy byłam mała miałam epizod - chcę zostać aktorką. Przebierałam się w ciuchy Mamy i odgrywałam sceny. Nie było sceny, scenografii, a kostiumy kryły się w maminej szafie, a widownią byli albo domownicy, a gdy oni przesiąknęli moim scenicznym geniuszem widownią stawały się lalki.  Nie odgrywałam bajek, legend, tylko codzienność.

Ja wyrosłam z epizodu, aktorką nie zostałam - ale zamiłowanie do teatru jest gdzieś głęboko we mnie. Rok temu gdy będąc na urlopie wpadliśmy na "kawę" do Naszych przyjaciół Julka wraz z Helą (córką wspomnianych przyjaciół) urządziły Nam teatr - no dobra przesadziłam. Dziewczynki się przygotowały, przebrały i odegrały przedstawienie. To chyba tego dnia Julka postanowiła, że może nie zostanie aktorką, ale przedstawienia będą częstym elementem w naszym domu. Także gdy zobaczyłam w nowościach Brzechwa dzieciom. Działa wszystkie. Teatrzyki wiedziałam, że to idealna książka na dziś, jutro i na każdy dzień kiedy Julka będzie chciała "zrobić teatr".

DANE TECHNICZNE
Autor: Jan Brzechwa
Ilustracje: Magdalena Kozieł-Nowak
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

To kolejna z książek Dzieła wszystkie na naszej Półeczce z książkami, kolejna, która trochę jest moim wspomnieniem z dzieciństwa i mam nadzieję, za lat dziesiąt będzie wspomnieniem Julki. To oczywiście zbiór dzieł jakie wyszły spod ręki uwielbianego przez tysiące jak nie miliony dzieci Jana Brzechwy. 

To przypomnienie w wierszowanej wersji najpiękniejszych bajek - Kopciuszka, Czerwonego Kapturka, to Bajki Samograjki. To książka która zawiera dzieciństwo, która JEST dzieciństwem.

To w końcu albo przede wszystkim gotowe "scenariusze" teatralne dla małych i dużych. To inspiracje do bycia kreatywnym i w końcu to jeden ze wspanialszych prezentów jakie dziecko może dostać. 

Brzechwa dzieciom, Działa wszystkie. Teatrzyki to obietnica dobrej zabawy, kreatywności, rozwoju i przygód. Jeżeli jej jeszcze nie macie to nie czekajcie dłużej. To świetny pomysł na prezent urodzinowy, świąteczny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz