piątek, 13 października 2017

Cudowna podróż

Jakie książki kupić dla dziecka - aby zainteresować Je treścią? Odpowiedź jest jedna - ciekawe. Ale nie oszukujmy się, to znowu nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Bo to co dla jednego jest ciekawe innego nie interesuje.

Ja na książki spojrzałam inaczej - odkąd Julka zaczęła sama je czytać. Okazało się, że nie wszystko co mi wydawało się interesujące, ciekawe jest takie dla Niej. Kilka tytułów, które ostatnio pojawiło się na półeczce z książkami definitywnie trafiło do szkolnej biblioteki - cóż Julka nie pokochała ich tak jak ja. A to przecież dla Niej są te książki.

Jest jednak kilka, które przypadły Jej do gustu - ja odetchnęłam, a Ona zasiadała do czytania. Jedną z takich pozycji jest bez wątpienia Cudowna podróż Selma Lagerlöf'a. 

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Cudowna podróż
Autor Selma Lagerlöf
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

To opowieść o chłopcu, który cóż najgrzeczniejszym dzieckiem nie był - do Jego ulubionych elementów dnia było jedzenie, spanie i psocenie - nauka natomiast nie wchodziła w zakres Jego zainteresowań. Pewnego dnia, gdy robił to co najlepiej mu wychodziło w starym kufrze swojej Mamy znalazł ... krasnoludka.

Mógł spróbować się z nim zaprzyjaźnić, ale postanowił sprawić mu figla. Krasnoludek za karę za Jego zachowanie zamienił go w małego człowieka. 

Pomyślicie, że miał na co zasłużył i gdyby jednak był grzeczny to nie zostałby ukarany. To wszystko prawda, ale gdyby tak się nie stało - nie miał by szansy na poznanie swojego pięknego kraju, jakim jest Laponia i na przeżycie niesamowitych przygód.

Na grzbiecie dzikich gęsi przemierzył Laponię, przeżył niezapomniane przygody, poznał wielu niespodziewanych .... ale czy bezpiecznie wrócił do domu i swojej postaci.

Także następnym razem gdy upomnicie dziecko, zastanówcie się, może nie dajecie mu szansy na przygodę życia.

Cudowna podróż to niesamowita, wzruszająca opowieść - która mam nadzieję zagości na stałe w naszych książkach, a po cichu liczę że i Wy się na nią skusicie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz