wtorek, 30 maja 2023

Perełka

Lubię czytać serie - jeżeli wiem, że dany tytuł to więcej niż jedna książka, tak długo męczę aż przeczytam wszystko. Są oczywiście wyjątki - takie jak chociażby to, że kolejne części są w przygotowaniu.

Tak było tym razem - 3 tom, obie części były zapowiedzią, kiedy kończyłam dwa pierwsze tomy - i chyba uczciwie powiem, że dawno nie czekałam tak bardzo jak na dzień, kiedy Perełka pojawiła się w empiku.

No dobra - koniec z "prologie" czas na recenzję :)

 

Hailie dorasta - nie jest już przestraszoną dwunastolatką, ale młodą kobietą, u progu dorosłości - czuje się coraz pewniej w towarzystwie swoich braci - choć to jest odrobinę dziwne. Ja rozumiem, że nie wychowaywali się razem i dopiero tragedia sprawiał, że stali się rodziną, ale jednak to dość dziwne.

Zauważyłam pewną prawidłowość w każdej z części - oczywiście poza tym, że bracia traktują Hailie jak dziecko - ale do rzeczy. Chodzi mi o to, że w każdej z książek bracia, lub jeden z nich zrobi coś co sprawi, że Hailie poczuje się upokorzona, zraniona albo poprostu źle, nie przeprosi, ale pod koniec ksiązki przychodzi refleksja i czas na przeprosiny. Nie wiem czy autorka nie ma pomysł na wątki, ale powielanie tego schematu jest już dość przewidywalne.

Tak było i tym razem - scena kiedy Shane i Tony wyprawiają największą imprezę w roku, Hailie udało się ich przekonać aby wpuścili Ją i jej znajomych do wielkiej wili w ,której odbyła się impreza. Na jej nieszczęście jej bracia znowu zachowali się niesprawiedliwie w stosunku do Niej, a konkretnie - co Jej wolno a czego nie.

Jak potoczy się ich historia ?

Czy największy sekret Rodziny Monet wyjdzie na jaw ?

Czy Hailie będzie mogła mieć chłopaka ?

Na te wszystkie pytania odpowiedź jest ukryta na stronach Perełki

Rodzina Monet jest jedną z moich ulubionych serii. Także ta część pokazała swój urok. Książkę przeczytałam w zaledwie trzy dni historia hailie i jej braci w każdej książce zaskakuje nowymi przygoda.

PS. NIe wiem czy zauważyliście ale od jakiegoś czasu przejęłam bloga, którego założyła moja Mama - teraz to ja go prowadzę, bo okazało się, że pokochałam książki :)

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Perełka
Autor Weronika Marczak
Wydawnictwo You&YA

5 komentarzy:

  1. skończyłam czytać Perełkę i zastanawiam sie, czy w kolejnej częsci pojawi się jakaś nowość - strasznie przewidywalne są wątki

    OdpowiedzUsuń
  2. zastanawiam się nad tym, czy Bracia akceptują Hailie czy faktycznie to braterska miłość i odpowiedzialność

    OdpowiedzUsuń
  3. Rodzina Monet jest ostatnio wszędzie - chyba czas zgłebić ten fenomen

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie mi się czytało poprzednie części ale chyba muszę odpocAc od Rodziny Monet

    OdpowiedzUsuń