środa, 11 listopada 2015

Wejdź do Zaczarowanego lasu

Dzisiaj będzie magicznie - nie będzie w prawdzie treści i opowiadania, ale będą niezwykłe stworzenia i magiczne przedmioty. Będzie tajemnica i poszukiwania, będzie trochę czarno-biało, by za chwilę zabłysnąć kolorem.


Przygoda z książką to nie tylko historia, opowiadania, bohaterowie pierwszo czy drugoplanowi, to nie tylko czytanie między wierszami - dzisiaj będzie czytanie między obrazami. Książka to teść, to historia która toczy się od początku do końca, przeczytana raz, drugi, trzeci wraz z ilustracjami tworzy całość. A co w przypadku gdy treści nie ma, gdy dostajemy zaproszenie do Zaczarowanego Lasu i to my decydujemy co widzimy, jak widzimy i jaka jest tego historia.

Julka ostatnio lubi opowiadać, tworzyć historyjki, wierszyki i piosenki - robi to prawie non stop - postanowiłam to wykorzystać i sprawić, aby Przygody z książką były PRZYGODĄ przez duże P. Zaczarowany Las okazał się idealną książką - kolorowanką która stanęła na wysokości zadania i zabrała Nas w tajemniczą podróż.

Zaczarowany las to nie tylko kolorowanka - choć ta rola jest widoczna na pierwszy rzut oka, to także poszukiwania zwierząt, stworzeń w czarno-białej puszczy. Można oddać im kolor, ale można także pozostawić je w świecie czerni i bieli i bawić się wielokrotnie. 

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Zaczarowany las
Ilustracje: Johanna Basford
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Zaczarowany las to książka, która trafia do wielu bez względu na wiek - nie ma żadnych ograniczeń, bez znaczenia jest wiek, płeć czy poglądy. Gdy Julka poszukuje sowy, królika czy wilka - ja się relaksuje kolorując szczegóły liści, cieniując gałęzie, konary. Obie wieczorami szukamy elementów aby po chwili je pokolorować i nazwać je i opowiedzieć ich historię. To świetna propozycja nie do kolorowania - to pozycja książkowa, która nie jest oczywista i do której trzeba się przyłożyć, a odwdzięczy się pięknymi, magicznymi historiami. My tworzymy własne, spróbujcie pobawić się z nami.







27 komentarzy:

  1. Podobają mi się te książki do kolorowania. Muszę chyba zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem w nich zakochana, mam już trzy i koloruje, sama lub z Julką :)

      Usuń
  2. Ilustracje są chyba piękniejsze niż w "Tajemnym ogrodzie", ale papier, na którym została wydana jest równie kiepski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. papier, co coś w rodaju papieru czerpanego - mi akurat to nie przeszkadza

      Usuń
  3. Wytęż wzrok i te sprawy ;-) mamy inną do kolorowania - wciągnęła już kilka osób, a więc ma wielu odbiorców jak do tej pory i wielu współautorów jednocześnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę, chcę, chcę, uwielbiam kolorowanki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam i ostrzegam jak już spróbujesz - to wsiąkniesz

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. uwierz mi, że na żywo jest jeszcze piękniejsza

      Usuń
  6. Cieszy mnie ta moda na książki do kolorowania bo wydają na prawdę wyjątkowe pozycje. My polecamy bardzo Królestwo Zwierząt wydane przez Arkady. Cuuuudo :) nie lubię podawać w komentarzach linka do siebie bo to nachalna autoreklama ale tym razem wyjątek, bo książka jest tego warta: http://www.cudowneipozyteczne.pl/2015/05/krolestwo-zwierzat-prezent-na-dzien.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam tej pozycji - muszę poszukać w empiku :) Dziękuję za polecenie.

      Usuń
  7. też "czytamy" kolorowanki Basford opowiadając wymyślone historie :)
    szkoda, że nie rozwinęłaś tematu, nie zacytowałaś przykładowego scenariusza, a na zdjęciach nie ma śladu koloru...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tą kolorowankę chowam w domu, bo Kluska na jej widok kwiczy radośnie i wyciąga mazaki, a mi się coś skręca w środku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie. Kolorowanki stoją na jednej z najwyższych półek. :)

      Usuń
    2. u mnie Julka już koloruje ze mną :)

      Usuń
  9. Pierwszy raz widzę tą kolorowankę :) Obawiam się, że chętnie bym nabyła, ale nie miałabym czasu na jej kolorowanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam przekonania, ale zamówiliśmy właśnie Zaczarowany las i wciągnęło nie tylko mnie, ale też syna. Kolorujemy każdego wieczoru i wkrótce wrzucę na blog:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam u siebie Tajemny ogród i Królestwo zwierząt (to drugie innego autora), bardzo lubię kolorowanki dla dorosłych i strasznie się cieszę, że jest ich coraz więcej. Może jak Toś mi podrośnie nieco, dołączy do mnie przy kolorowaniu? :)

    OdpowiedzUsuń