niedziela, 11 stycznia 2015

Zostań NIEZAPOMINAJKĄ

Jestem w niedoczasie - wiecznie zajęta - mam Rodzinę, dom, pracę, obowiązki. Jednym słowem nie mam czasu. 
To wszystko prawda, ale prawdą jest również to, że jestem Mamą, Żoną, Kobietą i właśnie dlatego mimo wiecznego niedoczasu znajduję czas, znajduję chęci - wypełniam moje poczucie obowiązku wobec córki, męża, siebie i mojej Mamy, która .... 



.... nie miała wystarczająco dużo czasu aby poznać swoją wnuczkę, swego zięcia - aby zobaczyć we mnie Mamę, Żonę, Kobietę. 

Moja Mama była ofiarą swojego pokolenia, ofiarą błędnego przeświadczenia, że Ginekologa odwiedza się tylko wówczas, kiedy objawy ciąży są już tak oczywiste, że nie da się tego uniknąć. Ona jak również Jej koleżanki bagatelizowały problem - dlaczego? nie wiem - bały się, wstydziły? Być może - nie dane mi będzie zapytać. Wydawało mi się, że skoro to właśnie Ona zaprowadziła mnie do lekarza, opowiedziała o badaniu i trzymała za rękę w poczekalni - to Jej ten problem nie dotyczy. Myliłam się.

Od tamtego czasu minęło dziewiętnaście lat - niestety nie wiele się zmieniło w tej kwestii - nadal młode Kobiety chodzą do Ginekologa za późno, często pierwsza wizyta jest wizytą potwierdzającą ciąże. Według Millward Brown* spośród kobiet, w grupie wiekowej 20-50 lat tylko 45 proc. kobiet wykonuje badania ginekologiczne regularnie (co najmniej raz na dwa lata), a 18 proc. Polek w tej samej grupie wiekowej nigdy nie miało wykonywanej cytologii. Efekt? 60 proc. przypadków Raka Szyjki Macicy rozpoznaje się w Polsce zbyt późno (w drugim, a nawet w trzecim stopniu zaawansowania), a 5 kobiet dziennie umiera z jego powodu. Natomiast co roku na raka jajnika umiera ponad 2500 Polek, w przypadku którego podstawą diagnozy jest USG transwaginalne (inaczej
dopochwowe).

Jestem Kobietą, Mamą - mam obowiązki - badam się regularnie. Robię to dla siebie dla własnego poczucia bezpieczeństwa, spokoju ducha - robię to dla Julki - bo moja córka zasługuje na to aby mieć zdrową, szczęśliwą Mamę. Robię to również po to bo nie zamierzam okłamywać Jej, mówiąc i tłumacząc za jakiś czas, że wizyta u Ginekologa jest ważna i jest tak samo naturalna jak wizyta u Internisty czy Dentysty. Dzisiaj ma niespełna 5 lat i jest na takie dyskusje za mała, ale gdy będzie miała lat naście to właśnie ja będę to osobą, którą zapyta i otrzyma odpowiedź i tak samo jak moja Mama poszła ze mną na pierwszą wizytę ja pójdę z Nią. 

Ruszyła właśnie Ogólnopolska Kampania Społeczna "Piękna bo zdrowa" organizowana pod honorowym patronatem Pani Prezydentowej Anny Komorowskiej. To już PIĄTA edycja kampanii realizowanej z inicjatywy Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Celem kampanii jest zmiana świadomości, zmiana podejścia, KONIEC Z WYMÓWKAMI, przypomnienie Kobietom o potrzebie regularnego wykonywania badań cytologicznych.

Chcesz się przyłączyć?
napisz: joanna.z@kwiatkobiecosci.pl
kup bransoletkę: http://www.kwiatkobiecosci.pl/bransoletka
dołącz do społeczności niezapominajek na facebooku https://www.facebook.com/kwiatkobiecosci lub przekaż 1% podatku na rzecz działań profilaktyki raka szyjki macicy i innych chorób ginekologicznych realizowanych przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości: KRS 0000315362 

"Nie zapomnij o badaniach ginekologicznych! NIEZAPOMINAJKI żyją dłużej!" 

KLIK -> KONIEC WYMÓWEK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz