piątek, 9 lutego 2024

Moje życie z Walterami

Czy czytanie książki na podstawie której nakręcono serial, który się oglądało ma sens? Czy to nie jest jak jedzenie cukierka wraz z papierkiem - już przecież wiemy co się wydarzy i jak to wszystko się skończy. Ale... no właśnie - nie znam osobiście serialu, czy filmu kótry by był jeden do jednego z tym co jest w książce. Oczywiście pomijam sytuacje, gdy ekranizacja nijak się ma do literackiego pierwowzoru.



Skąd te przemyślenia? Cóż, właśnie poświęciłam dwa wieczory na przeczytanie najnowszej premiery Wydawnictwa BeYa czyli Moje życie z Walterami, a wcześniej obejrzałam serial na Netfixie który powstał na podstawie książki.

Czy jestem rozczarowana - absolutnie NIE, serial oglądało się przyjemnie, ale książka - wciągnęła mnie dosłownie na dwa wieczory. Czyta się przyjemnie, dość szybko - wszystko za sprawą dość wartkiej fabuły i fajnie zobrazowanych postaci. Książka to opowieść o szesnastoletniej Jackie, która w wyniku tragicznego wypadku traci rodziców oraz siostrę. Na domiar złego w następstwie wypadku jest zmuszona do wyprowadzki z rodzinnego miasta i przeniesienia się do bliskich przyjacół zmarłych rodziców - nie ulicę dalej, ale aż do Kolorado.  
Nowe życie - nowa Ja, nie tym razem - Jackie poza oczywistą tragedią przytłoczona jest zmianami jakie w zawrotnym tępie dzieją się w Jej życiu - przeprowadzka to jedno, ale zamieszkanie w domu w którym mieszka jedenestu - tak, wyrażę to liczbą - 11 chłopaków nie jest proste. Stara się jak może dostosować do nowej sytuacji, ale nie jest Jej łatwo tym bardziej, że wspomniana Jedenastka nie ułatwia tego ani odrobinę.
Nie jest źle traktowana, ale nie jest traktowana jak "swoja" tylko "ta z miasta" - czy Jackie się podda, a może utrze nosa zarozumialcom? 
Czy spontaniczność wejdzie Jej w krew? Tego i kilku innych fajnych rzeczy dowiecie się z najnowszej premiery - która ukaże sie 15.02 w ksiągarniach - Moje życie z Walterami.
Zapraszam serdecznie do poczytania.

DANE TECHNICZNE:
Tytuł Moje życie z Walterami
Autor Ali Novak
Wydawnictwo BeYA

Ocena 4.25/5

2 komentarze: