poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Ostatnie smocze jajo

Fantastyka była w moim życiu "zawsze" obecne, czytałam i czytam ją namiętnie. A wszystko za sprawą Sapkowskiego. Zakochałam się w jego opisach, dziwnych narracjach i postaciach o których mi się nie śniło. Fantastykę odkryłam dość późno, dlatego dość szybko zaczęłam przemycać motywy fantastyczne do czytania Julce. 


Dzisiaj nie muszę Jej zachęcać aby sięgnęła po książkę w której jest coś do odkrycia, wyobrażenia - coś czego nie spotkamy na co dzień blisko domu. Dokładnie tak było z Eri i smok - powieść z pogranicza fantastyki dla dzieci. Jacek Inglot w cudowny sposób przenosi czytelników do świata czarnoksiężników, małej rudej dziewczynki i smoków, a właściwie ostatniego smoczego jaja.

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Eri i smok
Autor: Jacek Inglot
Wydawnictwo Nasza księgarnia

Eri to dziewczynka przed którą postawiono bardzo ważne, niebezpieczne, a zarazem ciekawe zadanie - misje ocalenia ostatniego znanego smoczego jaja. To na Jej barkach złożono tak wielką odpowiedzialność jaką jest nadanie smokowi imienia. Musicie wiedzieć, że ceremonia nadania imienia wiążę się z posiadaniem nad zwierzęciem władzy.

W uciecze przez złym czarownikiem Eri na szczęście nie jest sama - towarzyszy jej gnom Kołatek, a na swojej drodze spotka wiele przyjaznych jest osób i stworów. 
Czy Eri uda się ocalić jajo i jakie imię nada smokowi - tego dowiecie się sięgając po książkę. Nie będziecie żałować :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz