poniedziałek, 23 stycznia 2017

kreatywna zabawa

Przez prawie siedem lat obejrzałam, dotknęłam, wypróbowałam, a przede wszystkim wnikliwie obserwowała Julkę przy pracy - czyli obserwowałam jak się bawi. Setki zabawek, miliony elementów, różne przedziały wiekowe - trafione i te zdecydowanie niedostosowane do wieku dziecka.

Przez cały ten czas starałam się wybierać tylko te zabawki, które miały coś w sobie - ale nie oszukujmy się jak określić "to coś"? Stawiałam na pozycje ciekawe, edukacyjne i kreatywne i z tymi ostatnimi chciałabym się z Wami podzielić. 
Zabawki, które zobaczycie, nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 3 roku życia - po pierwsze dlatego, że posiadają małe elementy, po drugie tak małe rączki nie są w stanie precyzyjnie zastosować powyższe.

Natomiast jeśli chodzi o dzieci starsze - to będą miały prawdziwą frajdę - ja miałam bawiąc się razem z Julką.

1. Koraliki Beados - to magiczne perełki, które po spryskaniu wodą twardnieją, łącza się i tworzą prawdziwe cuda. Gotowe zestawy zawierają koraliki i podkładki dzięki którym dzieci będą mogły stworzyć zwierzątka, postacie z bajek, a dla tych bardziej kreatywnych zostaje pełna dowolność. U nas HIT - Julka tworzy wisiorki, breloczki.

2. Pudełeczko na skarby - w przypadku Julki to oczywiście plastikowa biżuteria, która jest atrybutem prawdziwej księżniczki. 

3. Maskotki, które dziecko może wykonać samo lub z pomocą rodziców. Julka ma za sobą tworzenie pluszaka, lalki i torebki filcowej na drobiazgi. Nie ukrywam, że większą część pracy wykonuję ja, ale Julka już powoli zaczyna tworzyć sama.

4. Top Fashion od firmy Alexander - w zestawie znajduje się całkiem spora lalka i naklejki, które są ubraniami, dodatkami, butami, czy naszyjnikami. To prawdziwa frajda dla małych modniś i przyszłych projektantek mody.

5. Kolorowe rzepy, czyli Bunchems - cóż mogę powiedzieć - rewelacja. Julka tworzy zwierzęta, kwiaty, a ja cóż, gdy nie widzi robię to samo. 

6. Zestawy koralików - u Nas króluje Melissa & Doug - Julka ma kilka zestawów, ale ostatnim z HITÓW jest ten z koralikami z literkami. Julka tworzy bransoletki z imionami.

7. Koraliki do prasowania - pamiętajcie, prasują tylko dorośli. Z sieci ściągnęłam wzory i takim sposobem mamy całe zoo, alfabet i kilka budynków europejskiej architektury.

Sami widzicie, że powyższa siódemka to nieograniczone możliwości, zabawki pobudzające wyobraźnię, kreatywność - nie tylko waszych dzieci.


4 komentarze:

  1. powiedz - jak te kolorowe rzepy zachowują się w kontakcie z włosami Julki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie wiem co mam Ci napisać? Te "kolorowe rzepy" nie są do włosów. A tak poważnie - widziałam w necie zdjęcia gdzie we włosach są wplątane elementy zabawki - ale jakoś sobie nie wyobrażam aby doprowadzić do takiego stanu te rzepy, aby zaczeły sie rozkładac.

      Zrobiłam "test" wczepialności rzepów we włosy Julki - łatwo o bez boleńnie zostały usunięte.

      Ważje jest to, że sam rzep nie wczepi się we włsy trzeba go w nie włożyć.

      Usuń
  2. Dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne propozycje :) w sam raz na rózne okazje

    OdpowiedzUsuń