piątek, 22 lipca 2016

Encyklopedia nie jedno ma imię

Encyklopedia ważna rzecz - było chyba nawet kiedyś tak, że w każdym polskim domu obok Pana Tadeusza stała Encyklopedia PWN - ot taki czytelniczy zwyczaj. Pamiętam jak z jakieść bliżej nieokreślonej okazji dostałam Małą encyklopedię od A do Z - mam ją do dziś, stoi gdzieś zakurzona u mojego Taty w domu.
Pamiętam, że dumnie stała na półce, stała i pokrywała się kurzem, a strony żółkły, nabierały "godności" - gdy mi przyszło kupować encyklopedię nie popełniłam tego błędu - postawiłam na coś co się będzie fajnie kojarzyło - nie mi, ale Julce, choć Ona już na tą encyklopedię jest już zdecydowanie za duża. Choć za chwil kilka zdradzę Wam jej inne zastosowanie. 

DANE TECHNICZNE
Ilustracje: Jan Kallwejt
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Jak sam tytuł wskazuje jest to pierwsza encyklopedia obrazkowa - jak się za pewne domyśliliście jest to książka dużego formatu, typu kartonówka - także sześciolatka, idąca za miesiąc do szkoły jest pewnie mało trafionym odbiorcą tej pozycji. Nic bardziej mylnego.

Julka znalazła inne zastosowanie - Ona czerpie z niej wiedzę "malarską" - tak, dobrze przeczytaliście. Nasza sześciolatka - otwiera książkę patrzy na interesujące Ją "hasło" i stara się przerysować to co widzi. Takim oto sposobem mamy na lodówce, na stole w salonie, na szawce w łazience i w pokoju Julki dzisiątki obrazków na której są książki, owoce, elementy domowego wyposażenia, zwierzęta, znaki, zawody (znaczy się ludzie wykonujący pewne zawody). 

Moja pierwsza encyklopedia obrazkowa jest podzielona jak każda "duża" encyklopedia na kategorie - tylko tutaj raczej nie znajdziemy haseł typu "makatka", a znajdziemy części ciała, pojazdy, kolory - czyli to co maluchy poznają, co jest dla nich nowe, fascynujące i godne uwagi.

Także jeżeli macie małego Krasnala w domu, który lubi poznawać świat poprzez książki to jest to idealna pozycja dla Was, a w przypadku gdy Wasz maluch już wyrósł z kartonówek, ale lubi malować i uczy się dopiero jak co kreślić - to doceni tą książkę za duże i klarowne ilustracje, gdzie szczegóły są mocno zarysowane.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz