środa, 9 grudnia 2015

oswoić pszczołe ...

Nie mam z tym problemu, Julka w zasadzie też - gdy je widzi nie skacze, nie ucieka, nie krzyczy - schodzi im z drogi. Wie, że nie wolno ich krzywdzić wie, że są pożyteczne, ale ... no właśnie, jedno to wiedzieć, a drugie to oswoić temat.


Tradycyjnie postawiłam na książkę - to one zawsze szły mi z pomocą, gdy nie widziałam jak "ugryźć" temat, jak coś wytłumaczyć - sięgałam po drukowaną wiedzę, a gdy ta wiedza jest jeszcze w pięknej oprawie stworzona z tekturowych kart i niesie niezbędną wiedzę - to strzał okazał się celny.

Seria Opowiem Ci Mamo otworzyła Julce oczy na wiele tematów - zaprzyjaźniła ją z pająkami (z którymi ja jakoś nie potrafię się zaprzyjaźnić), mrówkami czy żabami (za którymi ja również nie przepadam), a ostatnio ukazała nową miłość Julki - samoloty. Przyszła pora na najnowszą książkę z serii - czyli, Skąd się bierze MIÓD

Lubicie, smarujecie nim chleb, słodzicie herbatę, smarujecie stłuczenia? - ja to wszystko robię i szczerze - poza wiedzą, że miód "produkują" pszczoły nic więcej o nim nie wiedziałam. I tutaj dochodzimy do meritum sprawy - Skąd się bierze miód - to nie tylko w przyjazny sposób przekazana wiedza to istne OSWOJENIE pszczoły, pokazanie dziecku i jak się okazuje dorosłemu również co one tak naprawdę robią. 

Na tekturowych kartach pokazane jest skąd się biorą owoce, proces zapylania, zwyczaje pszczół oraz przekrój ula, plastry miodu a także jak wygląda pszczoła - jak ją odróżnić od osy. Wszystko okraszone tekstem - pół wierszem, pół prozą i pięknymi kolorowymi ilustracjami.

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Opowiem Ci Mamo Skąd się bierze miód
za pszczołami latała Katarzyna Bajerowicz
do rysunków wiersze napisał Marcin Brykczyński
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

To nie tylko "kartonówka" to wiedza w czystej postaci,bo jak oswoić pszczołę, jak pokazać dziecku, że to pożyteczny owad, że bez niej przyroda nie ma szans. Jak pokazać "produkcję" MIODU, jak zachęcić Je do spożywania go.

Wśród pięknych ilustracji została zawarta wiedza o tym kim jest Królowa Pszczół, kim są trutnie i robotnice, jak wyglądają pszczele oczy i jakie mają funkcje. Ale nie samą wiedzą dziecko żyje - dlatego autorka pomyślała także o zabawach i pracach ręcznych - czyli jak zostać pszczelarzem oraz jak założyć ogród dla pszczół

Ciekawi? 

Wpisy pozostałych uczestniczek Projektu KLIK i Nasze KLIK












20 komentarzy:

  1. Mamy tą książkę na naszej liście zakupowej, ale bardzo ubolewam, że nie ma takiej o muchach, bo u nas z muchami największy problem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, jak się tak zastanawiam - to muchy może i do oswajania fajnie, tylko jaka wiedza z tym związana. Owady i owszem

      Usuń
    2. Książki o pszczołach przez nas wyczekiwane, chociaż zabawę w robienie pszczółek już znaliśmy wcześniej:) A przyjazną muchę znamy z zabaw logopedycznych z książki "Z muchą na luzie ćwiczymy buzię" - polecamy;)

      Usuń
  2. Bardzo lubię tę serię, a część o pszczołach wydaje mi się najbardziej naładowana wiedzą ze wszystkich. Na pewno u nas zagości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam :) Julka na szczęście też, bo gdyby było inaczej , cóż musiałabym kupowac je dla siebie

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa książka. Zwłaszcza dla małych ciekawskich dziewczynek- jak moja Młoda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna księga :) Mamy "Pszczoły" więc należy "Miód" do kompletu kupić

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też ją widziałam jakiś czas temu i mam plan kupić, i ten ociekający napis miód, aż chciałoby się spróbować. mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, tyle razy widziałam te książki,a w domu ich jeszcze nie miałyśmy!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna jest ta ksiązka i na pewno jak będę w PL to ją kupię bo się nam podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilustracje są piękne, na żywo wyglądają znacznie lepiej

      Usuń
  8. Piękna ta książka. Nasza Księgarnia wypuściła naprawdę fajną serię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I u nas dziś o tej książce:) Oswoiliśmy pszczoły i nawet takie dwie u nas zamieszkały :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała seria jest świetna. U nas króluje wprawdzie motoryzacja, ale "Miód" kupiłam na prezent. Bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy! Milo się zakochała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna książka, wpisana na listę "do kupienia", ale chyba dopiero w Nowym Roku ;-)

    OdpowiedzUsuń