poniedziałek, 9 marca 2015

czarno-biały świat

Gdy patrzę na Julkę nie mogę się nadziwić kiedy stała się dużą dziewczynką - nie wiem kiedy ten czas minął. Jeszcze wczoraj gdy Położna pytała jak ma na imię dziecko nie potrafiłam odpowiedzieć, a dzisiaj jest prawie pięciolatką. Mądrą, rezolutną, odrobinę pyskatą dziewczynką. 


Nie wiem kiedy (pewnie w oka mgnieniu) przeszliśmy z fazy pieluch, do fazy "a cio to?", aż po fazę mądrowania na prawo i lewo.
Jeszcze niedawno zachwycałam się jak się pięknie sama bawi, jak się sama sobą zajmuje przez wiecznie trwające pięć minut, a dzisiaj dostrzegam problem z zajęciem Jej czymś przez pięć minut. 

Ale trafiłam na coś, co ku memu zaskoczeniu zajęło Julkę na długi czas - z zachwytem patrzyłam jak odkrywa na nowo elementy, jak szuka i jak cieszy się ze znaleziska. Jak siada z nią na kolanach i opowiada młodszym dzieciom lub lakom i misiom - to akurat zależy od czasu, miejsca i obecnej publiczności. Zajmuje się sobą ... nie, zajmuje się innymi.

To co zajęło Ją, to nie tablet, interaktywna zabawka, to nawet nie FURBY - to książka :) I to nie byle jaka - piękna w swojej prostocie, przywołująca lata młodości (łezka zakręciła mi się w oku) - to Kotek Mamrotek.
Czarno-biała książka, którą każdy może odebrać inaczej - ba, każdy może ją inaczej przeczytać, opowiedzieć, zrozumieć. Dlaczego? bo to książka, która aż prosi OPOWIEDZ MNIE :) zachęca swoimi prostymi ilustracjami do opowiadania, szukania, do zabawy.

A zabawa jest świetna, nie tylko dla dziecka, ale i dla rodzica - bo ja dzięki Julce zobaczyłam, usłyszałam zupełnie inne opowieści, przepełnione MAGIĄ - bo ja widziałam wierzbę, a Julka drzewo na której mieszkają wróżki, które własnie goszczą KOTKA MAMROTKA na podwieczorku - goszczą dość nietypowo bo w wielkim dzbanie z dwoma uszami :)

Jesteście ciekawi innych opowiadań, historyjek - koniecznie zaproście Kotka Mamrotka do Waszego domu, a sami aż się zdziwicie do czego Was przekona i jaka historia z tego powstanie.

DANE TECHNICZNE
Tytuł: Kotek Mamrotek
Autor: Piotr Olszówka
Ilustracje Kacper Dudek
Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Książka adresowana jest do dzieci w wieku 0-6 ale śmiało mogą otrzymać dzieci starsze. Maluchy skorzystają z obrazków kontrastowych, starsze dzieci w szukania elementów, a starszaki same będą tworzyć opowiadania.
Widzicie sami, że 0-6 jest zdecydowanie obniżone :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz