niedziela, 21 października 2018

Dobranocki na Gwiazkę

Dobranocka zawsze mi się będzie kojarzyć z telewizorem w pokoju Dziadka - te kilkanaście minut z bajką na zakończenie dnia. Czytanie książek przed snem, było czytaniem, a nie dobranocką. 

Od jakiegoś czasu starałam się odczarować słowo dobranocka - aby nie kojarzyło się z telewizorem i niestety mało mądrymi bajkami, które w porze dobranocki są emitowane. Chciałam aby Julka czekała na dobranockę jak ja przed laty, ale czytanie przed snem dla Niej również było czytaniem, a nie jak chciałam dobranocką.

Wszystko zmieniło się gdy trafiła w moje ręce książka która jest prawdziwą świąteczną perełką dla mnie i dla Julki.

DANE TECHNICZNE
Autorzy: Manuela Gretkowska, Agnieszka Tyszka, Justyna Bednarek, Zofia Beszczyńska, Grażyna Bąkiewicz, Beata Ostrowicka, Paweł Beręsewicz, Małgorzata Strękowska – Zaremba, Roksana Jędrzejewska – Wróbel, Barbara Kosmowska, Zofia Stanecka
Ilustracje: Ewa Beniak – Haremska
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Dobranocki na gwiazdkę to niezwykły zbiór 11 opowieści, które nawiązują lub osadzone są w świętach Bożego Narodzenia. Możecie przeczytać o uwalnianiu karpia, o zbłąkanym wędrowcu na którego czeka nakrycie na wigilijnym stole i o tym, że warto obdarowywać prezentami, a nie tylko je otrzymywać.

Dopełnieniem treści, przesłania są piękne ilustracje, które nie tylko są tłem ale także treścią. Ja już przeczytałam bajki, Julka będzie ich słuchać w grudniu w ramach naszego kalendarza adwentowego. Jeżeli nie macie pomysłu na prezent lub na małe upominki do kalendarza - polecam. Ja jako dorosły jestem zachwycona, z każdą następną bajką przenoszę się bardziej do mojego dzieciństwa - do oczekiwania na pierwszą gwiazdkę, do wypatrywania śladów na śniegu.

Nie czekajcie - to książka, którą warto mieć na półeczce z książkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz